Komunikacja interpersonalna
Uczestnicy: Szkolenie przeznaczone dla pracodawców, menadżerów, kierowników i osób odpowiedzialnych za dobrą komunikację w zespole.
Cel szkolenia:
- Wzmocnienie poczucia identyfikacji pracowników z firmą, wzrost zaangażowania w osiąganie jej celów, pozytywne nastawienie wobec firmy i wykonywanej pracy.
- Wzmocnienie motywacji do pracy. Zwiększenie zadowolenia z pracy
- Wyższa jakość życia zawodowego. Klimat dobrych więzi międzyludzkich, poczucia przynależności do przyjaznej społeczności, w której dzieje się coś ważnego, są realizowane pożyteczne zadania.
- Wzrost wyników firmy.
Zakres tematyczny:
- Jakie jest znaczenie pierwszego wrażenia?
- Na czym polega zachowanie asertywne? Czy istnieje inna możliwość oprócz uległości lub agresji? Techniki asertywnej rozmowy: Komunikat „Ja”, Zdarta płyta, Zasłona dymna, Uszczegółowienie krytyki.
- Rozwiązywanie konfliktów na zasadzie wygrany – wygrany. Aktywne słuchanie. Okazywanie empatii. Technika budowania mostów. Technika lustra.
- Jakie znaczenie ma komunikacja werbalna, a jakie niewerbalna? Jak budować zaufanie poprzez stosowanie przyjaznej postawy? Jak rozumieć, co rozmówca przekazuje słowami, a co językiem ciała?
- Przydatne zwroty, które mogą spowodować zmniejszenie agresji rozmówcy i zdobycie przewagi w rozmowie.
- Jaka jest rola właściwego wyglądu w pracy? Jak budować pozytywny image pracownika firmy?
- Jak tworzyć pozytywne relacje międzyludzkie w firmie, w zespole pracowniczym, którego jestem członkiem?
Organizacja szkolenia: szkolenie 2-dniowe prowadzone na zasadzie odgrywania scenek rozmowy pomiędzy uczestnikami. Ćwiczenia - stosowanie technik komunikacji niewerbalnej i werbalnej. Dyskusje w zespołach i na forum grupy. Testy. Wykład konwersatoryjny z prezentacją multimedialną.